tirsdag, oktober 06, 2009

Ufo-fremgang, eller?


Så langt er jeg kommet på den første ufo-babyjakken. Ikke så langt synes du? Vel, må vel bare si meg enig.
Jeg hadde strikket bol og ermer før det ble en ufo. Nå satte jeg alle maskene inn på en rundpinne, og begynte å strikke.
Siden jeg tidligere bare hadde tatt pinnene rett av maskene ante jeg ikke hvilken pinnestørrelse jeg skulle bruke, men gjettet på pinne 2,5. Da jeg hadde strikket mønsteret så langt som på dette bildet fant jeg ut at jeg nok hadde valgt en pinnestørrelse for lite. Så da var det bare å rekke opp igjen alt sammen og begynne på nytt med mønsteret. Nå er det strikket like langt opp igjen, og det ser bedre ut. Frem og tilbake er like langt...







Slik skal jakken bli tilslutt. Synes den er søt. Desverre har jeg ikke mer garn enn til selve jakken, og siden det er så gammelt så er det nok ikke mulig å skaffe mer heller..
Mønsteret er fra Pingouin nr 54.

Ingen kommentarer: