onsdag, september 15, 2010

Prematurstrikk til SUS.




Vibbedille har satt igang en innsamling av luer, sokker og tepper til prematurbarn på Stavanger Universitets Sykehus. Det går fort å strikke slike små plagg til disse bitte små babyene så dette er noe jeg veldig gjerne ville bidra med. Foreløpig er det ikke blitt mer enn 2 luer og to par sokker, men det kommer nok mer etterhvert.

Luene er bittesmå, men veldig elastiske. Her er luen tredd på en klementin.














Jeg strikket luene med litt forskjellig masketall slik at de har litt å velge mellom. Skal strikke flere slike etterhvert.















Sokkene tror jeg blir veldig store, selv om de er små til en vanlig baby. Strikket de slik jeg har strikket babysokker før, så kan jeg minske mønsteret nå når jeg har fått de "inn i hendene".
Sokkene er forøvrig strikket av garn jeg fikk fra tantene mine i sommer. Luene er strikket av noen smårester av BabyUll som jeg hadde liggende på loftet.











3 kommentarer:

Vibbedille sa...

Nå trillet tårene på meg! Dette var sterk lesing!!! Trodde ting gikk bedre med deg eg,får kjempevondt på dine vegne, men bøyer meg i beundring av ditt pågangsmot! DU er bare enestående!!

Håper fortsatt på en kaffikopp med deg en gang! Du er blitt en person eg bare føler eg MÅ treffe!

Nydelig strikke du har produsert,skikkelig flotte ting!

Ønsker deg virkelig ALT godt og MASSE lykke til med behandlingen fremover og eg krysser det som krysses kan og HÅPER virkelig du får mange gode dager ;))

EN rørt og god klem fra Vibbedille ;))

randi K design sa...

Så flott at dere fikk en fin feiring av dagen din! Du er flink som klarte å holde maska, beundringsverdig.

Synd at du sliter med sykdom, jeg var ikke klar over det. Cellegift er en tøff sak, men heldigvis kommer en bedre ut på andre siden behandlingen. Ønsker deg alt det beste! Lykke til fremover..

mimouna sa...

Søte luer, og sokkene så jo gigantiske ut ved siden av dem. Rart hvor store vanlige babyer plutselig virker sammenlignet med disse aller minste.