fredag, september 17, 2010

Prematurstrikk.


Først og fremst må jeg takke for alle de fine og gode kommentarene jeg har fått. Dere er så støttende og gode alle og enhver. Stor klem til alle sammen.
Her går dagene helt som vanlig. Jeg merker foreløpig ingenting til kuren, og kan derfor leve helt som normalt.

Dermed er også strikketøyet fremme så snart jeg har noen minutter. Og dette strikketøyet tar det ikke så alt for mange minutter å lage. Jaja, det var jo litt drøyt da, det tar ca 2 timer å strikke en slik lue.
Luene skal leveres til Vibedillen som har satt igang innsamling av luer og sokker til Stavanger Universitetssykehus. De trenger prematurstrikk som varmer de bittesmå.
Her er de 5 første luene mine. Det blir nok flere slike i løpet av helgen.








Det er ikke mange maskene det legges opp når en skal strikke en slik lue. 72 masker og ribbestrikk går kjapt og greit. Utmerket strikketøy i bil/buss/prat og tv.














Jeg var en tur på loftet i gårkveld og hentet ned diverse babygarn-rester som også skal få bli luer og sokker. Morsomt med litt variasjon på fargefronten siden jeg strikker luene helt like.


Dette var middagen vår her en dag. Det er så herlig å kunne frotse i herlige, friske grønnsaker nå om høsten. Vi er så heldig å ikke bo så langt fra en gårdsbutikk og der har de masse fristende...
Dette er en pastasalat med reker og litt røkelaks (rydder i fryserne og finner mye godt). I tillegg til masse grønnsaker, og noen egg. 'Minstemann kan spare sin begeistring for denne type middag, men så lenge den ikke inneholder ostebiter så spiser han den. Vi andre storkoser oss med denne type mat.

10 kommentarer:

gyldenkron sa...

Så flotte luer. Og for en deilig middag dere har.

Wenche/chawo sa...

Så flotte små luer,du har strikket.Ønsker deg og dine en flott helg.

Ellie sa...

wow , du er flink !

Bitt@mi sa...

Så flink du er med prematurstrikk:-) Ja, ja... så er du i gang igjen med kurer... det må vel til, og særlig etter at bildene så litt verre ut. Ikke kjekt å lese dette, men du har et humør og pågangsmot ut av en annen verden. Skulle gjerne gitt deg en ordentlig klem, men får nøye meg med en her i stedet...
Ønsker deg og den flotte familien din ei god helg, og kos dere masse sammen:-)

Fru Keilegavlen sa...

Kjempeflott luer!! Pastasalat er god middag, ja. Brukar ofte å ha det på varme sommardagar. Ha ei fin helg.

Anita Tørmoen sa...

Så fint at du lager de små prematurluene. Min eldste sønn var bitteliten (920 g) for 21 år siden, og jeg vet de luene trengs:)

Mia sa...

Hei på deg, Hobbyvenn! Og takk for koselig hilsen i bloggen min angående lappeteppet mitt. Og jammen ser jeg at du er flink til å strikke, og produserer den ene bittelille luen etter den andre. Flott tiltak! Håper formen din fortsatt er bra.

strikkefrua Elin sa...

Jeg skulle ha strikka småluer jeg også, men har allerede så mange prosjekter på gang. De trenger vel noen litt senere i høst også?
Og hver høst fråtser jeg også i grønnsaker. Særlig suppe. Mmmmm.
Morsomt med skuespillerbarn.
Og en innbilsk frosk er bare slik det skal være. Han krever bare litt kos hver dag, og det går vel greit å gi ham:)

Anonym sa...

Hei.
Fine luer:)
Du sier at du legger opp 72 masker og strikker vrangbordstrikk.
Men hvor mange omganger/cm strikker du før du feller?
I hvilken takt feller du av?
Skulle gjerne strikket noen luers selv, til å matche skoene som jeg har strikket etter oppskriften din:)
Tusen takk.
ML

Anonym sa...

This site is really cool! I found here alot of information that I was looking for. I am really happy to be a part of This site!