onsdag, oktober 13, 2010

Kur 2, dag 8.

Jeg merker såpass lite til kurene at jeg glemmer å skrive inn at jeg får de. Sikkert et godt tegn det da. Det er utrolig rart at dette er de samme kurene som jeg fikk i vinter for jeg merker så utrolig lite til bivirkningene enda. Selvsagt er der noe, men ikke slik som sist. Og jeg skjønner jo at dette er noe som tiltar etterhvert som kurene går inn, men foreløpig nyter jeg det.
Etter dag 1 er det lite å merke på kroppen, bare litt "naglebit" i fingre og tær. Dag 8 er dobbelkur så da er det litt mer, men ikke så plagsomt det heller.

Det første jeg merker er at jeg blir litt "uggen". Ikke direkte kvalm, og kvalmestillene funker utmerket. Så etter noen dager forsvinner smaken gradvis. Dvs der er smak, men den er helt rar. Ikke helt enkelt å smake til middagene for tiden, men da er det bare å be en av de andre å kontrollere smaken. Det går så greit så.
I dag har jeg satt sprøyten som skal hjelpe på imunforsvaret. Den setter jeg selv, og den gir litt "influensa-mauring" i nakke og rygg noen dager, men det er ikke plagsomt igrunnen. Og det er jo greit å ha litt motgift mot alt som svirrer i luften...
Og hyperpillene er det slutt på i kveld, så fra i morgenkveld er det slutt på kosestrikkingen om natten også. Det er noe jeg virkelig koser meg med.
Så alt i alt har jeg det helt fint. Er fremdeles i fullt vigør, og har ikke behov for å sitte i stolen og slappe av foreløpig.

3 kommentarer:

Therese sa...

Veldig fint at det går bra! Utfordringene står i kø ellers i livet også, om man ikke skal slite med bivirkninger. Selv tåler jeg minimalt av medisiner, generelt, og får som ofte det meste av bivirkninger. Til gjengjeld virker medisinene i det minste ;-)

Beunder pågangsmotet ditt - men på den annen side - hvilket valg har man? (erfaring som kronisk syk)
God torsdag!! Varm klem fra meg :-)

hobbyvenn sa...

Tusen takk. Og som du sier, hvilke valg har man? Joda, men kan velge å sette seg ned å deppe, men det er ikke meg. Er heldigvis ikke utstyrt med deppe-gen tror jeg. Og dessuten er jeg så heldig å ha så mange rundt meg som jeg er så glad i, og som er glad i meg. Da er det lett å ha pågangsmot..

StrikkePia sa...

Så godt å høre at det går så bra. Tenker mye på deg. Beundrer ditt gode humør!! :-) Klem