søndag, juli 05, 2009

En helt spesiell dag.


Da vi planla å reise en tur til Trondheim viste det seg at turen ble akkurat da vi hadde sølvbryllupsdag. Denne dagen har jeg skrevet om før, så nå føler jeg at jeg gjentar meg selv, men min kjære gjennom 25 år hadde lagt en helt spesiell plan på sølvbryllupsdagen så da må jeg nesten skrive litt om den også.
Vi hadde planer om å skifte ringer denne dagen, det hadde vært planen lenge...


De nye ringene ble kjøpt i god tid før ferien, men vi ville ikke sette de på fingen før dagen var der.








Dette er en viktig brikke denne dagen..
Mannen min hadde tatt kontakt med sognepresten på forhånd og planlagt at vi skulle fornye ekteskapsløftene denne dagen.
Dagen startet med en koselig samtale med sognepresten.
Etterpå gikk vi til Nidarosdomen og ble viet på nytt der. Dette var en kortere vielse enn den vi hadde for 25år siden, og en mer tilstedeværende vielse også...
Et rom i Domen ble stengt for omvisning den tiden fornyelsen av ekteskapsløftene tok.
Det hele ble en høytidelig og flott opplevelse for oss begge.
Vi husket forresten å svare JA på det rette stedet ("vil du fortsatt elske og ære...")


Nye ringer og fornyede ekteskapsløfter.

Da vi kom tilbake på hotellet etter en bedre lunch stod denne nydelige buketten på rommet vårt. Tusen takk!







4 kommentarer:

AnnetteK sa...

Så koselig!!!
Høres ut som en skikkelig flott dag :)

hobbyvenn sa...

Ja gjett om det var flott. Kommer nok til å huske den den dagen...

Petunia sa...

Å, såååå romantisk og herlig å lese om:)
*smiler*

hobbyvenn sa...

Tusen takk. Ja det var en fantastisk dag. Følelsen minner mye om da vi giftet oss, men da var vi nok ikke så mye tilstede. Denne gang var det liksom bare oss og våre ønsker...