mandag, juli 27, 2009

Scrapquilt.



Vi har vært en tur på hytten i helgen og da ble det tid til å rydde litt i restene etter diverse lappetepper jeg har sydd tidligere. Det første bildet viser restene jeg fant ut jeg kunne sette sammen til et nytt teppe. For å få nok til et helt teppe måtte jeg tilføre en kontrastfarge. Den valgte jeg ut fra en farge som gikk igjen i endel av lappene.



Her sees den gule fargen som var i flere lapper. Jeg måtte sette sammen lappene til ulike mønstre for det var ulikt antall av de forskjellige kvadratene.
Jeg fant ut jeg skulle teste hvordan det ville være å sette sammen motiv, vatt og bakstykke i en prosess og så sy sammen disse kvadratene etterpå. Jeg har gjrt det en gang før, men da klippet jeg opp sømrommet etterpå for å få "rufsekant". Nå skal sømrommet dekkes med stoffremser.

Så langt kom jeg i løpet av disse hyttedagene, men jeg synes det ser greit ut hvertfall. Litt spent på om det blir veldig "klumpete" med sømrommene under stoffremsene når det skal syes sammen, men det får tiden vise...



Ingen kommentarer: