søndag, juli 05, 2009


Vel hjemme fra ferie er det vel på tide å ta en oppsummering av turens handel... Jeg synes igrunnen jeg har begrenset meg nokså mye, alt tatt i betraktning..
Noen få par Knit Picks...









...noen helt nødvendige mønsterhefter. En kan da ikke dra fra Selbu uten....










...og en kan selvsagt ikke reise fra Selbu uten "Selbu gammelserie" 2trådsgarn til votter...
















...eller Selbu 3tråds husflidsgarn.















Garnhuset i Trondheim måtte selvsagt også besøkes. Her fantes det farlig mange fristelser, og fare for overoppheting var overhengende, men merkelig nok så ble ikke dette en avskrekkende dyr opplevelse. Kanskje et snev av solstikk??









Viking sitt garn laget av melkefiber høres spennende ut. Litt merkelig igrunnen at det går an, men garnet kjentes både mykt og godt ut så det fikk være med hjem..





Dette garnet har jeg lenge hatt lyst til å prøve. Som puddeleier er det vel nærmest et "must". Mykt og godt dette også...







"Iceland" fra Løve garn var et nytt bekjentskap. Måtte selvsagt teste det. Siden det inneholder noe syntetisk i tillegg til ull og alpacca tenkte jeg å teste det som sokkegarn...







Dette ble ikke kjøpt på Garnhuset, men inspirasjon likegodt...

2 kommentarer:

LivM sa...

Nå har jeg lest igjennom hele turen deres, og den var jo bare fantastisk flott. Det måtte være litt av en opplevelse, spesielt i Nidarosdomen.
Masse fint garn (selvfølgelig) har du funnet på veien! Lykke til med mange nye prosjekt!

hobbyvenn sa...

Tusen takk. Opplevelsen i Nidarosdomen var helt spesiell. Det er så populært å si at noe er magisk, men dette var virkelig magisk... Garn må en jo "snope" når en kommer over noe. Det er ferieminner så godt som noe annet.