søndag, juli 05, 2009

Ferie.


Vi har vært på en herlig ferie, mannen min og jeg. Dette er fra første dag, da vi kjørte gjennom Lærdalstunellen. En flott opplevelse.

Tunellen er ca 25km lang. Ca hver 6. kilometer kommer en inn i en lysgrotte som er helt fantastisk. Fargene er noe helt annet enn det dette bildet kan vise, men en kan ikke godt hoppe ut av bilen og begynne å knipse ivei heller da...

Sjelden smaker svette skiver med brunost og egg bedre enn når en er på tur og spiser i en veikant...
Snø er heller ikke dagligdags på en dag med 29grader og full sol. Men på Filefjell fant vi snø like ved veien. Ikke de helt store mengdene, men forfriskene og fint.



Filefjell ble en flott opplevelse i det fine været.
Sjoa fulgte vi langt og lengre enn langt. Noen ganger satt vi med hjertet i halsen for det var mange som raftet nedover elven, men det gikk nok greit.




Når en er på biltur blir tissestopp snart faste innslag i løpet av dagen. De fleste stopp gjøres gjerne på bensinstasjoner, men noen ganger får en tilogmed en opplevelse på kjøpet.













Dette toalettet finnes på en bensinstasjon ved Sjoa. En morsom kulturopplevelse på turen....







2 kommentarer:

lise sa...

Så romantisk med fornyelse av ekteskapsløftene!

Jeg har også kjørt gjennom Lærdalstunnelen (for første gang), og må innrømme at jeg hang meg mer opp i lengden enn møteplassene. Tenk å jobbe så langt inni fjellet - det må være litt skummelt.

Ha en fortsatt flott ferie!

hobbyvenn sa...

Ja turen gjennom Lærdalstunellen er ganske lang, men jeg synes det var flott. Ble så opptatt av de lyspunktene hver 6.km at jeg glemte at det tok lang tid...

Fornyelsen av ekteskapsløftene var min manns idè, så det gjorde det jo bare enda mer romantisk...