mandag, juli 27, 2009

Ferdig.


Kerttu-sokkene er ferdig. Dette var et veldig enkelt og greit mønster. Flotte ble de også.
Etter å ha strikket sokker på pinne 2,5 så virker pinne 3,5 som tykke stokker....

Dette er par nr 12 i sokkegalskapen... Jeg har glemt å følge med på hvilken uke vi er kommet til nå, men jeg vil tro jeg er i rute eller litt forran skjema.





Mønsteret er kjempefint, og passer godt til såpass tykt garn. Det blir nok flere av samme mønster vil jeg tro.











Mønster: Kerttu (finnes gratis på nettet)

Pinner: 3,5mm

Garn: Garn fra lageret. Muligens Viking sportsgarn, men nøstene var uten magebelte.







Junilappen i GAAA-alongen på Projo er endelig blokket og klar. Den har ligget en stund på vent på badet sitt, men nå kan den hvile sammen med de andre...


7 kommentarer:

Ruth sa...

Kjempefine sokkar! Trur eg må prøve meg på desse eg òg..

MayM sa...

Nydelige sokker og nydelig lapp til Gaa teppet ditt.

Heidi sa...

Kerttu er eit fint mønster, og ganske enkelt å strikka. Kjempeflotte sokkar :-)

Pinnepenn sa...

Så flotte sokker!

LivM sa...

Supre sokker. Det mønsteret må jeg notere meg for det er som du sier, greit å kunne strikke på tykkere pinner en gang i blant!

hobbyvenn sa...

Tusen takk. Nå er bare valgets kval med hva jeg skal finne på å strikke nå. Sokker kanskje???

mimouna sa...

Kerttu er så fine! Jeg "oppdaget" det mønsteret etter at jeg hadde brukt opp alt det tykke sokkegarnet mitt, så jeg må visst shoppe litt igjen. :o)