torsdag, desember 02, 2010

Bare kos og glede.




Her er det førjulekos hver kveld til barnetv. Barnas adventskalender er i år fornyet en smule. Tidliger år har gavene hengt på en forholdsvis stor kalender i gangen, men de to siste årene har det vært vanskelig. Det blir rett og slett for tungt med opptil 3 x 24 gaver på en stakkers kalender... Så da den fallt ned for ørtende gang i fjor bestemte jeg meg for å gå for en annen variant i år. Og her er den. En kurv fulle av gaver. Noen dager er det en pakke til hver, andre dager deler de innholdet i en pakke.
Her i huset har orresten alle sammen pakkekalender hver kveld. I år har eldstejenta endatil laget kalender til hunden!


Dette er min adventskalender som kom i posten i dag. Den er fra Benedikte, som er min kalendervenn på Hobbyboden. Skal bli spennende å åpne de flotte pakkene.




I gårkveld var mannen min og jeg på vår årlige juletradisjon. Det er å overvære "Stille natt, hellige natt" med Rune Larsen, Tor Endresen, Mariann Aas Hansen og Torstein Sødal (sistnevnte har vært med de to siste årene). Denne konserten har vi fått med oss alle år, bortsettfra i fjor da jeg var for dårlig.

Konserten var minst like flott i år som den pleier. En stor opplevelse av både alvor og glede, og flere flotte musikalske "ståpels-opplevelser".

4 kommentarer:

Heidi sa...

Lur ide med pakkene:-)
Jeg skal med mine 2 barn på 13 og 18 år på Stille natt, hellige natt på lørdag. Gleder meg kjempemasse. Spesielt er vi glad i Torstein Sødal, han er jo her fra byen. Og datteren min var med og sang i koret når han reiste rundt sammen med Hanne Krog. Så dette gleder vi oss veldig til. Ha en flott adventstid

Fru Keilegavlen sa...

Så smart med pakkane. Artig at hunden har fått og. ;) Så koseleg med julekonsert.

Spurven sa...

Er innom for å ønske deg ei koselig førjulshelg sammen med familien din, barne-tv(som hos oss) og dine fine sy- og strikkeprosjekter.

Pent det ble, kjøkkenet ditt - ser så koslig ut med smårutete vinduer også.

Eg håper det går bra med kurer og helsa; Klem fra Spurven

Emme sa...

Så koselig førjulsstemning hos deg og kjøkkenet ser pent ut! Kjempelur løsning til alle pakkene :)