tirsdag, juli 05, 2011

Et skritt frem - og to tilbake...


Første del av samstrikksjalet på Projo er ferdig. Det gikk veldig lett og greit.











Sjalet strikkes i Hillesvåg tynn kamgarn og pinne 4mm. Mønsteret ser fint ut. itt lenge å vente på neste del, men slik er det jo med samstrikk.










Så var det de to skrittene tilbake... Vel, jeg strikket bråt og hæl på første sokk uten problemer. Så gikk jeg igang med neste sokk. La opp 64 masker som jeg mente jeg hadde på første sokk, og strikket ivei. Hele tiden hadde jeg følelsen av at dette var for mange masker, men for sikkerhetsskyld tellte jeg maskene på 2 av pinnene på den andre sokken. Joda, 16 masker der også på hver pinne. Strikker videre - fremdeles med følelsen av at det er for mange masker... Kommer til hællappen, og strikker den over 32 masker. Det kjennes helt riktig ut.



Så kom jeg til å tenke på om jeg virkelig hadde 16 masker på ALLE pinnene eller bare på noen. Neida, det var 16 masker på 3 pinner, og 12 på den siste.
Uææh, bare å rekke opp hele saken. Gr... jeg som gledet meg slik til å sette igang med mønsteret! Vel, vel, her er det bare å finne pinnene igjen og strikke ivei. Og neste gang jeg har en følelse av at noe er feil skal jegf stoppe opp og sjekke skikkelig med en gang - tror jeg...

4 kommentarer:

MayM sa...

hehehe.. her er vi mange som kjenner oss igjen, men som du iser,,,det er bare å rekke opp. Sjalet er jeg spent på. Lenge å vente til neste gang..

StrikkePia sa...

Å som jeg kjenner meg igjen i de sokkene du.... Jeg strikket i vei på mine ragger, dvs jeg prøvde, men ingen ting stemte. Jeg visste at jeg skulle ha 52 masker til sammen, men jeg fikk det til å bli sånn ca 14 masker på minst to av pinnene. Og jeg tiltet helt da jeg kom til begynnelsen igjen og det ikke ble ribb 2 rett 2 vrang som det skulle bli..... 13 på hver pinn skulle det være, men det gikk en stund før jeg fant ut det.... ;-)

Nydelig sjal i nydelig farge, spent på hvordan det blir.

2ne sa...

Starten på sjalet ser lekkert ut.
Vel, skjer vel ma må rekke/sprette opp litt når det går i feil retning. Lykke til videre med sokkene :-)
Klem

Muffin sa...

Kjenner igjen den følelsen av at det ringer en bjelle i det fjerne et sted, men så hører man ikke etter. Stå på med både det røde og blå, dette blir bra til slutt!