mandag, november 12, 2007

Dukkeklær.


Minstejenta har hatt ødselsdag og hadde bare to ønsker fra oss. Det var dukke og dukkevogn. Ønskene ble innfridd, så dukkevognen og dukken ble innkjøpt i god tid.
















Dukken måtte selvsagt utstyres med klær... Dette ble strikket etter mål på dukken og uten mønster. Lue, votter, jakke og sparkebukse.
















Synes de små søte hjerteknappene passer så godt til klærne.


















For å ikke ha for mange snorer å styre med ble luen lukket med knapp og hempe. For å få luen til å sitte godt fellte jeg litt ekstra i nakken slik at den henger godt rundt hodet.

4 kommentarer:

Petunia sa...

Håer det går litt bedre nå og du trenger ikke å beklage siden du ikke har blogget så mye. Vi har naturligvis savnet deg, men forstått at du har trengt å ta det med ro og kanskje har måtte prioritere litt anderledes. Og jeg mente det jeg skrev her tidligere.. Du må bare si i fra hvis du trenger hjelp til noe... Kanskje du trenger noe som kan hente nye forsyninger med garn eller noe???
God bedring!

Petunia sa...

Det skal natuligvis stå "håper"...

hobbyvenn sa...

Tusen takk for tilbudet petunia! Skal tenke på deg om jeg kommer i akutt behov for pinner eller garn... Foreløpig er jeg mobil som bare det, men det kan komme tider da det blir verre... Så jeg skal ikke glemme tilbudet ditt. Skulle du ha behov for en "med-strikker" så gi en lyd...

Anonym sa...

Kjempe flotte dukke klær du har strikket, ønsker deg en kjempe flotte dag :)