fredag, november 02, 2007

Litt på gang...


Her står det fremdeles til liv...
Stifter ca 30 i tallet, samt diverse sting ble fjernet for noen dager siden uten at det er noe mer å nevne. Det var ikke vondt i det hele tatt! Så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet og prøve å ta det rolig fremover også slik at det gror fint uten diverse sprekker...
Men over til det produktive... Holder på å strikke kopptuer/kjøkkenkluter fremdeles. De er så grei å ty til når en skal se på tv. Her har jeg begynt i det ene hjørnet og så øker jeg etter første maske på hver pinne til det er 64 masker. Da feller jeg en maske i begynnelsen av hver pinne til jeg er ferdig. Enkelt og greit og supert tv-strikk.

Dette er et nøste med Lidl-garn som jeg kjøpte for lenge siden. Egentlig liker jeg best nøstene som var i 100%bomull, men dette ble med i dragsuget da jeg handlet den gangen. Så ikke at det inneholdt 24%viskose, så dermed ble det bare liggende da jeg oppdaget det. Nå er bomullslageret tomt, så da fant jeg ut at jeg skulle teste dette garnet. Vet ikke om det egner seg like godt som det andre, men det vil tiden vise. Godt å strikke med er det hvertfall.




En annen ting jeg har strikket i det siste er Brannluer og svettebånd. Yngstemann ble veldig glad for settet og har brukt det hele tiden etter han fikk det. Nå er det bare det at i følge han så er det mange andre kamerater på skolen også som trenger et slikt sett... Så her strikkes det svettebånd for harde livet. De forsvinner ut døren så snart de er strikket av pinnen og påsydd Brann-merke, så jeg har ikke bilder av de. Men de er helt like de som jeg strikket tidligere. Her er det bare et ilde av de halvferdige Brann-merkene som er igjen. Kjenner jeg den unge mannen rett så er det vel ikke lenge før de trengs til flere par heller...

Ingen kommentarer: