fredag, november 30, 2007

Så er det over for denne gang...

Da har jeg vært til legetimen på sykehuset og fått svar på CTundersøkelsen. Ingen tegn til spredning!
Dagen startet helt ok og jeg var ganske rolig og avslappet. Gruet meg litt selvsagt, men hadde en god følelse.
Da jeg kom på sykehuset fikk jeg beskjed om at jeg måtte gå å ta noen blodprøver først. Dermed var det gjort. All ro og trygghet forsvant på et blunk... For hva skulle de med blodprøver dersom alt var bra? Jeg tror jeg mistet hodet allerede der.. helt tom, men veldig redd. Etter prøvene og en uendelig venting (som egentlig ikke var så lenge) ble jeg ropt inn til legen. Min kjære mann var med heldigvis. Legen brukte mange ord på å si at alt var helt fint, og at kreften var blitt operert ut i sin helhet, men jeg klarte ikke ta det inn. Oppfattet at kreftsvulsten var veldig stor, men at det var en god margin med friskt vev rundt det som var tatt ut.
Jeg skal gjennom en MR for sikkerhetsskyld også, men det var visst mest for min egen skyld og ikke for at det var ventet å finne noe.
Etterpå gikk det faktisk flere timer før jeg klarte å oppfatte at jeg er frisk, og bilturen hjem gikk nok mer på erfaring enn fokus er jeg redd... Vel hjemme fikk jeg et veldig behov for ågjøre noe praktisk. Vasket badene, støvsugde, vasket klær og laget mat. Hadde så lyst å lage noe kos for familien, så det ble raspeballer til middag, og nystekte boller til kaffen.

Så vil jeg bare få si TUSEN TAKK til alle som har sendt meg blomster, meldinger, lagt igjen kommentarer og brukt av sin tid til å tenke på meg! Det har vært en utrolig støtte, og jeg er veldig takknemlig. Er glad jeg valgte å gå ut med dette på bloggen, for dere har alle vært med på å hjelpe meg gjennom dette!

21 kommentarer:

LivM sa...

Så godt å høre at alt er bra hobbyvenn!

Petunia sa...

Ja, dette var godt å høre! Ble så glad! Kan godt forstå du må lage kos i huset i dag!
Jeg kan ikke forestille meg hva du har gått gjennom disse ukene... det tar en stund å fordøye at alt er bra da.
Stoooor klem fra meg til deg og resten av familien din:)

Monica sa...

No pustar eg letta ut for di skuld! Klem til deg, og ønske om ei fredfull adventstid!

Anonym sa...

YES!
Och alla tummar i luften!!!
Kramis i mängd... ... ...

Jane sa...

Hvor er det dejligt at høre at du har det godt. det må ha været en forfærdelig tid for dig, men nu kan du nyde det og kose dig med alle juleforberedelserne.
Klem Jane

Anonym sa...

Dette var vel antagelig den aller beste førjulsgaven du kunne fått :)

Anonym sa...

ÅÅ, så glad jeg ble nå! En stor klem til deg :-)

Anonym sa...

Åååå, så fint å høre, hobbyvenn! Nå ble jeg glad nå - og det er sikkert du også! Ønsker deg en vakker førjulstid!

Anonym sa...

Så flott å høre det ikke er noe spredning! Glder meg med deg! :)

Anonym sa...

Å, for en god start på adventstiden Hobbyvenn! Kod klem!

Anonym sa...

Hei !
Flott og høre at alt er bra. Blodprøvene var for å sjekke om du fortsatt hadde kreftmarkører i blodet(stoffer bare kreftceller lager)en siste sjekk på om alt virkelig var borte. Nå kan du se frem til Julen med ro sjelen. Klem

Anonym sa...

Så godt å høre! Gratulerer!
Flott førjulsgave for deg og dine :)

Anonym sa...

Gosj, så bra! Det var gode nyheter!

hobbyvenn sa...

Tusen takk alle sammen! Sitter her og er helt rørt over så mange flotte kommentarer. Tror nok følelsene lever sitt eget liv for tiden.. Sipper og snufser så lett som bare det. Har vært så opptatt av at denne tiden vi har vært gjennom ikke skulle pege hverdagen for barna, men prisen er nok at det tar sin tid å komme over slikt i allefall. Den store gledesrusen som jeg trodde skulle komme, er ikke der. Men en enorm takknemlighet er noe jeg merker veldig godt. Er takknemlig for at det gikk godt, for mann og barn, for familie og venner.

Anonym sa...

Gratulerer! Dette var kjempeherlige nyheter!
Jeg er så glaaaaaaaaad på dine vegne. Julegave på forskudd dette.
Stor klem!

Anonym sa...

Hei Hobbyvenn!
Jeg er så glad på dine vegne,
og forstår godt at det tar tid å la dette synke. :)
Nå håper jeg førjulstiden blir rolig for deg og så må du love at du slapper av og nyter livet videre nå som du vet å verdsette det så høyt. :)
Stor klem fra Stjerna :)

Petunia sa...

Håper du har hatt en fin helg!!! Var du på julemarked på Stend i helgen???

9na sa...

Så fint!!!!! Veldig koselig nyhet! Stå på!!!

hobbyvenn sa...

Tusen takk igjen... Joda, helgen ble fin den. Tok det med ro på lørdag, men både fredag og søndag var planlagt med aktiviteter. Og nei petunia, vi var ikke på messen. Hadde rett og slett ikke overskudd til det...

Anonym sa...

for en flott førjulsgave å få! :) ønsker deg og sine en flott jul!

Frk.Badegakk sa...

Dette var en super nyhet før jul! Kan det bli bedre?=D
Flott å høre, nå må du bare kose deg masse i jula, gudene skal vite at dere har nok kaker til det;)
Stor klem fra meg!