mandag, november 26, 2007

Pågang...


Neste genser med flettemønster er påbegynt. Det er jo et greit arbeid på pinne 6 for da er det mulig å rekke det før jul. (Spesielt med tanke på den lange "monterings-ventingen det pleier å bli..)
Også denne strikkes i dobbel Ulla, bare i mellomgrått i stedenfor lyst. Hadde nok hatt nok garn til en lys genser til, men det hadde vært litt kjedelig å strikke en helt lik genser rett etter den andre...



Ja, så har jeg strikket to nye kopptuer også. Nå hasr jeg strikket 8 duker ferdig og den neste er underveis. Har planer om å strikke 15 før jeg vasker og tørketrommler de. De skal bli endel av 5 julegaver.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Har selv begynt med et fletteprosjekt! På forholdsvis tykk pinne jeg også;-) det er helt ok å strikke på:-D

Frk.Badegakk sa...

Kopptuer er flott tidsfordriv! Og så gjør de kjøkkenet så mye mer hjemmekoselig=D

Anonym sa...

Kjekt å strikke kopptuer og så er de så gode å bruke!
Blir spennende å se fremgangen på flettegenseren :-) Ha en fin uke.

hobbyvenn sa...

Tusen takk. Ja fletter på tykke pinner går kjapt og greit sipusa. Synes det blir så fint. Selv den grå genseren som er helt lik den lyse er grei å strikke. (Kan ikke fordra å strikke to like gensre vanligvis nemlig..)
Kopptuene jeg strikker nå skal nok ut av huset, men mine egne er i daglig bruk. Ja en av gangen da...

Anonym sa...

De kopptuene dine er vikelig praktiske og ikke minst pene også. :)

hobbyvenn sa...

Ja ikke sant at de er praktiske? Herlige i bruk, og veldig holdbare og sterke. Er blitt helt avhengig av de kopptuene jeg...