fredag, november 02, 2007

Genser på gang...


Var innom Drops Design sine sider og da fant jeg denne flotte genseren. Det passet jo helt supert for jeg hadde akkurat strikket ferdig sjalet. Så den som skrev ut mønsteret, hentet garn på loftet og satte igang, var meg.
Er jo helt supert å benytte tiden jeg skal ta det med ro til å lage julegaver!














Jeg strikker i dobbel Ulla, på pinne 5,5 og det ser bra ut. Det går jo rasende fort også med så tykke pinner og tykt garn også da...










Jeg synes mønsteret i midten er så flott! Fletter som snor seg oppover genseren i flere bredder. Ryggen er helt glattstrikket, så dette egner seg godt til tv-strikk også.









Enda et bilde av det flotte mønsteret. Gleder meg til genseren er ferdig, den skal bli en julegave til en som aldri er innom bloggen... Det er nok mulig det blir en genser til av dette mønsteret. Nå gjenstår bare ermene så de begynner jeg på i kveld.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Å litt av et arbeid du har tatt på deg.Men så blir det nydelig å! Jeg synes det er så fint med gensere og flette strikk.Gleder meg til å se den ferdig.Ønsker deg ei riktig God helg!

Anonym sa...

Nydelig arbeid! Ønsker deg en riktig god helg:o)

Anonym sa...

Oi, ja disse flettene er virkelig superstilige!! Blir morsomt å se den ferdig!!

Lykke til med jobben!:-D

Anonym sa...

Kjempefin genser! Synes flettestrikk er så fint, og spesielt flott blir det i gensre til menn :-)

LivM sa...

Genseren ser lekker ut. Selv om det er tykke pinner så er det jo litt av en jobb med all flettingen. Flott julegave!

hobbyvenn sa...

Tusen takk alle sammen! Joda, flettingen tar litt tid, men det er ikke så mange fletter på denne, så det gikk veldig raskt. Ermene er det verre med.. mangler 40cm pinne så her strikkes det med 5 strømpepinner. Merker at det er litt fristende å utsette de ermene og heller begynne på neste genser... Må visst få tak i ermepinner raskt om dette skal bli ferdig...

Anonym sa...

Innom og titter på genseren du strikker.Den blir flott.Ha en fin dag.

Berit T sa...

Den genseren var flott. Godt at du kan holde på med håndarbeid nå.
Heldig er den som får den julegaven!
Ha en god helg.

hobbyvenn sa...

Tusen takk til dere to også!