tirsdag, november 20, 2007

Får jeg gjort noe da?



Joda, jeg strikker hele tiden jeg, når jeg er i ro altså... Så genseren som skal bli en julegave er ferdig strikket, men så var det monteringen da... Utsetter det alltid til siste stund, men denne gang forbød jeg meg selv å begynne på noe nytt før denne var montert. Det endte selvsagt i at den ble liggende mens jeg strikket på....






....disse... Dette er jo ikke å begynne på noe nytt, eller?
Har planer om en litt spesiell julegave til endel i år, og der inngår blandt annet slike kopptuer/oppvaskduker. Strikker i forskjellige enkle mønstre slik at det ikke blir for kjedelig, og at det passer til tv-strikking. To av disse er strikket fra hjørne til hjørne, en er strikket i ribbestrikk og to er strikket i ruter med rett og vrang.
Alle er strikket i Lidl-garn på pinne 4 eller 4,5. Alle dukene vaskes og kjøres i tørketrommel før de blir pakket med det andre, for da blir de så tette og fine. Hva resten av pakkene inneholder, kan jeg ikke si noe om eller vise her før i romjulen....

12 kommentarer:

LivM sa...

Det var da litt av en produksjon. Ser at det er flere som strikker koppetue, kanskje jeg skulle prøve det en gang!!

Anonym sa...

Nydelig genser! Og flotte farger på kopptuene dine:-)
Blomstene du får er bare nydelige, men det fortjener du!

Petunia sa...

Godt og se at du sysselsetter deg selv. Det er en veldig god egenskap:)
Fjellufter her oppe hos oss, ja. Du aner ikke hvor glatt her var i går morges. Klink is ned bakken mot vannet. Men tror du de kom og saltet?? Neida! Tror ikke i totiden ble det sånn noenlunde kjørbart. Frisk luft og fri natur er bra, men liker ikke vinteren her oppe. da ville jeg helst ha bodd litt lengre nede, ja!

Anonym sa...

Akk ja, man har så lett for å lure seg selv...hihi...

Men masse flotte kluter blir det ut av det, og montere det får du gjort før eller siden;-) riktig fin genser forresten!

Anonym sa...

Åhh, den genseren blir bare nyyydelig. Tenker på deg :-)

Anonym sa...

Så flott genseren blir. Å kopptua e alltid kjækt å ha.

Anonym sa...

Tenker masse på deg! Ser du har fått masse flotte blomster, det fortjener du! Mange gode klemmer fra meg til deg :)

Anonym sa...

Så nydelig flettemønster det er på den hvite genseren da.. Du har jo ikke så mye igjen før den er ferdig :)

Anonym sa...

For en flott genser! Liker gensere med flettemønstre. Artig å se at du også har blitt bitt av kopptue-strikking :-)

Anonym sa...

Skal si du har jobba, kjempe flotte genser :D
Ha en kjempe flott dag :)

hobbyvenn sa...

Tusen takk for at dere titter innom bloggen alle sammen! Veldig koselig med en kommentar også, det setter jeg stor pris på.
livm:kopptuer må du bare prøve. De er utrolig god i bruk. Mange strikker flotte mønstre på sine, men her går det mer i enkle tv-strikk-mønstre..
petunia:klink is i veien ja.. kjører opp der om torsdagskveldene av og til, ikke fritt for at det er glatt da også...
Og tilslutt: NÅ skal jeg sette meg til og montere genseren! Ja, skal bare finne symaskinen igjen under alt annet da...*går og rydder*

Berit T sa...

Så flott genseren ble!
Enig med deg at montering er kjedelig, men er alikevel begynt på genser til meg selv.

Veldig greitt håndarbeid de vaskefillene når en ser tv, og de får en jo ikke for mange av heller.
Ha en fin kveld.