lørdag, november 06, 2010

Diverse ferdig.



Stoffene fra Stoff og Stil er omformet til pysjer. Dette er min favoritt, men for minstemann holdt den ikke mål. Ikke slik at han ikke vil bruke den altså, men den blir nok aldri noen favoritt, den har ikke et eneste bilde av en bil jo...


















Jeg applikerte på "Basket Ball" men vlisofix på genseren for å få litt mer liv over den. Ellers er det bare ensfargede stoffer i tre farger.



















Denne pysjen har heller ingen biler, men sjørøverne var visst litt ok likevel. Denne har allerede vært både brukt og vasket. Også denn fikk noen små merker sydd på genseren.
Den tredje pysjen - den med BILER - er i bruk, så den får jeg vise en annen gang. Det ble selvsagt en favoritt. Og da jeg hadde sydd disse tre pysjene kom det fra minstemann: Du mamma, neste gang jeg skal få nye pysjer, kan du finne stoff med lastebiler eller jobbebiler da? Please??















De nydelige vottene fra "Jorids mønsterbutikk" er ferdig. Det har de forsåvidt vært en stund da...
Jeg liker så godt mønsteret og kommer til å strikke flere slike.
Disse er strikket i entrådet "Oleanna-garn" og pinne 3, så de er ikke så store. Passer str 10 - 12 år vil jeg tro.
De neste blir nok strikket i tilsvarende garn vil jeg tro, men så vil jeg strikke de i Karisma eller lignende garn også.
Det er mulig jeg strikker dobbelt bråt neste gang. Da vil vottene sitte fastere på hånden.



Så var det alle sokkene da... Jeg kom i havn med de også. De er såvisst ikke like, men jeg har trikset og mikset litt med trådrestene og fått inn en og annen farge innimellom slik at de fleste blå-/rosafargene blir representret på sokkeparene. Det ene rosa paret har jeg kombinert med en rest rosa Sisu som jeg hadde liggende.

Og garnet vil jeg fortsatt gi en sjangse, for det var fantastisk å strikke med. Men da blir det nok noe annet enn sokker vil jeg tro...
Dette blir par 8, 9, 10 og 11 i Miniplungen. Henger visst med fremdeles, men glemmer å registrere sokkene.

10 kommentarer:

Hanne sa...

Så mye fint du har laget :) veldig fine votter :) ønsker deg ei fin helg :)

MayM sa...

Du verden sp flotte pysjer du har laget. Er helt imponert over dine syferdigheter. Nydelig votter og flotte sokker også.

Dorthe sa...

ÅH så mye fint du har laget:) Dur har vist turbo på pinner og symaskin.

gyldenkron sa...

Så mye flott. Du er jo like flink med alt du. Både symaskin og pinner.

Bodil sa...

Tøffe pysjer du har sydd :) Fine vottar og sokkar og. Ynskjer deg ei god helg :)

LivM sa...

Ja du er en racer med symaskinen og strikkepinnene går varme skjønner jeg.Flotte pysjer og sokker!

Husmorspira sa...

Så kjekt å lage pysjene selv, da! Fine er de også, -men det er da en skam å glemme biler og lastebiler++
;)
Flott strikk også!

2ne sa...

Koselige pysjer du har laget :-)
Lekre votter også.
Fint og høre at det ikke er så aller verst med deg for tiden - du er i mine tanker :-) Ønsker deg en fortsatt god helg.

Anonym sa...

Wow! Produktivt!
Mye fint ble det også!!!

Fit mum sa...

Så flotte pysjer!