tirsdag, november 02, 2010

Viking sportsragg - en stor utfordring 2.


Så gikk jeg over til de blå nøstene. Like fantastiske å strikke med, og bare èn knute på første sokk. Fikk en feil på mønsteret pga det, men det kunne jeg fikset og jeg hadde tenkt meg om...








Gikk igang med friskt mot med andre sokk, men oppdaget fort at denne sokken ble mye mørkere. Pytt, pytt, jeg hadde da flere nøster, så da fikk jeg bare strikke to par tenkte jeg....






Neste sokk ble mye lysere, men lignet likevel ikke sokk nr1, for denne har lengre fargeskift....











Nå er jeg igang med sokk nr4, og den ligner litt på sokk nr1, men med lengre fargeskift...








Ikke så lett å se det på bildet, men her sees altså fargeforandringene på de 4 sokkene, og de forskjellige lengdene på fargeskiftene...










Så her sitter ejg da, med 7 sokker uten like makkere. Og ikke blir det enkelt å finne like nøster heller, for nå har jeg strikket opp de nøstene jeg har i disse fargene.... Gr....



4 kommentarer:

Dorthe sa...

Nei og nei.. skal si du har fått et sokke problem:) Men man må vel se litt humoristisk på det. De er jo fine og er sikkert deilige:) Lykke til med den siste sokk:) og ha en fin kveld:)

Bitt@mi sa...

He he.. må le av dette:-))) Men Sportragg fra Viking er et populært sokkegarn, og vi solgte mye av det på butikken. Har selv strikket noen få sokkepar av det, og det er mykt og glatt, som du sier. Du har nok vært veldig uheldig med ditt kjøp, i tillegg til at det er et billiggarn. Det hender at noen partier ikke holder mål...
Ha en super kveld/natt og en flott uke framover:-)
Klem!

sol sa...

Trenger de å være helt like, da? Skjønner at det er irriterende, men det viktigste er vel at de passer ;)

God helg!

Rubia sa...

Skikkelig dumt det med fargene. Jeg har opplevd det samme. Men jeg har også opplevd at garnet har forskjellig tykkelse! Så mye at jeg fikk ca 1 cm forskjell på baby-sokkene jeg strikket.