søndag, november 07, 2010

Varm på beina til kalde dager...



Neste sokkepar er ferdig. Disse er strikket i Sterk fra Du store Alpakka. Herlig, mykt og varmt garn.
Ganske godt å strikke med, men det mangler litt på elastisiteten synes jeg.
Sokkene er strikket på pinne 3,5.
Sokkepar 12 i "Miniplungen".






I morges våknes vi til hvitt landskap. Minstemann kunne ikke komme seg raskt nok ut. Og snømannen med gulrotnese laget han kjapt.
Vi har endatil fått tatt de berømmelige julekort-bildene i dag. Herlig å bli ferdig med de allerede nå, så ligger ikke det på vent når tiden begynner å bli knapp.

For øyeblikket holder jeg forøvrig på med diverse julegaver, men de får jeg vise en annen gang. Tykke pinner og tykt garn er ikke så morro som pinne 3,5, men jeg kommer meg nok gjennom det...

7 kommentarer:

gyldenkron sa...

Så deilige sokker. Og så koselig med snø og snømann

MayM sa...

FLotte sokker du har strikket. de blr nok varme og gode. Vi har ikke sett snøen enda dette året. Litt uvanlig at dere får mer snø enn oss, men helt Ok synes jeg.

LivM sa...

Varme og gode sokker er tingen i disse dager!

amylin sa...

Fine sokker, og jeg personlig synes det er for tidlig med snømenn, men så liker jeg også best sommeren.

Bente`s Hobbyrom sa...

Så deilige sokker og kjempefine pysjer du har laget :0) Jeg vil ikke ha snø ennå så det er veldig artig å se bilder av snøen andre steder :0)

Bitt@mi sa...

Herlig med snø for ungene, i det minste:-) Her kom snøen i går, og nå synes jeg faktisk det er nok. Ingrid var ute i hele ettermiddag og akte og lekte, så jeg tror de kosa seg:-) Herlige pysjer du har sydd, og så fint å lese at du egentlig har det bra, til tross for kurene. En natt i stolen misunner jeg deg nesten, men jeg jobber jo på natta, og da får jeg strikket litt også. Så jeg får min del av nattlige hobbysysler, heldigvis:-)
Ønsker deg ei flott uke, med eller uten snø:-)
Klemmer!

mimouna sa...

Jammen fikk vi snø igjen ja.

Likte de sokkene dine, de ser til og med myke ut på bildet.