tirsdag, november 02, 2010

Kur 3, dag 8.

I går fikk jeg kur 3, dag 8. Godt å få det unna... Dag 8 betyr "hyperpiller", og altså lite nattesøvn, men fine dager likevel.
Jeg møtte på avdelingen til blodrøver allered klokken 7.50. Så var det venting på legetime til assistentlege (selvsagt 20min forsinket) og fikk beskjed om at blodprøvene var stort sett helt fine. Litt høy crp, men det var forventet etter en liten omgang med forkjølelse og lett feber i uken før som gikk. Også på grensen til for lite kalium, så jeg skal begynne med tilskudd. Ellers alt helt fint.
Etter legetimen var det bare å vente 2 timer på kuren som skal lages på apoteket. Også noe forsinkelse der, så jeg var ikke igang før ca 12.30. Selve kurene skal ta ca 1,5 timer, men så skal det saltvann før, innimellom og etter kurene, så jeg var ikke ferdig før klokken 14.50. Men nå er det 14 dager til neste omgang, som vanlig.
Lite bivirkninger ennå, men det kommer endel mot helgen vil jeg tro. Ingenting som er så vondt eller plagsomt. Bare noe "mauring" i kroppen.
Håret har jeg noe av fremdeles, men det er både kort og tynt, så parykken brukes hele tiden. Det lille håret jeg har står rett opp, så jeg synes jeg ser ut som et pinnsvin på toppen. Du ser det for deg sant? Et pinnsvin som har rullet seg sammen og med piggene ut.... Men mannen min sa så treffende her en kveld " Ka e`det, har du fått strøt eller?? Og da var det igrunnen ikke noe dårligere bilde det heller.... Så her har man mye morro på mors bekostning, hehe.

Neida, jeg har fine og aktive dager og merker lite til kurene fremdeles heldigvis. Og de bivirkningene jeg merker mest til er igrunnen tørre slimhinner. Spesielt øynene er tørre og litt såre, men da finnes det kunstig tårevæske, og den er god å ha.

2 kommentarer:

safransax sa...

Hei. Må bare si at jeg er så glad hver gang du oppdaterer og alt virker å gå rette veien. Kan tenke meg at det er godt å ha en hobby å holde på meg når man greier det.
Masse lykke til videre til deg og dine. Og så må jeg si du er iherdig med de sokkene altså;D

mimouna sa...

Du takler dette imponerende godt, beundrer deg for det. Håper du snart er ferdig med disse kurene.

Kjenner du forresten til Sylke sin blogg? Hun går gjennom omtrent det samme som deg nå, og hun skriver veldig fint. http://lysstreif.blogspot.com/