onsdag, desember 07, 2011

Koselige førjulsaktiviteter...

Det er virkelig blitt vinter her vest. Nydelig passe kaldt vær og en god del snø. Herlig. I morges var det en nydelig rosa himmel som jeg bare måtte ta et bilde av. Desverre ble ikke resultatet så flott som virkeligheten, men nydelig var det.



I går ettermiddag var det familiekos rundt kjøkkenbordet. Vi skulle pynte pepperkakehusene og pepperkakehjerter. Barna deltok med iver og full konsentrasjon. En variant i år var at jeg også pyntet et av husene, mens pappaen var ute og skuffet snø. Han pleier alltid delta i pyntingen mens jeg står til disposisjon for alle sammen.

Det mangler diverse figurer og slikt, men det kommer nok etterhvert. Barna pleier lage et fint bygdemiljø når kassen bare er kommet ned fra loftet...



Skikkelige sukkerbomber dette da. Men like populært å knuse hvert år. Det ene knuses i familiebesøket i romjulen, og de andre tre tar barna med seg på skolen og knuser i klassene.


Noen hjerter ble også pyntet, og de skal henges opp hvert øyeblikk.


En annen ting jeg fikk ferdig i går var lammerullen. Den lå i press et døgn, og så var det bare å skjære den opp og få den i frysen.


Ofte fryser jeg den bare oppdelt i stykker, men i år fant jeg ut at jeg ville skjære den opp før den ble fryst, så slipper jeg det arbeidet 1.juledag.

Ingen kommentarer: