mandag, desember 05, 2011

Kalendergaver og pepperkaker.

Da er også pepperkaker og pepperkakehus ferdig stekt. Dette er en jobb som alltid er like spennende. Pepperkakene er jo greie da, men pepperkakehusene krever litt mer arbeid.

I år hadde jeg kjøpt "Pepperkakehus-former uten knekk" og spenningen var derfor stor om dette ville fungere. I teorien så er det jo greit, men i praksis ble ikke vårt resultat så veldig vellykket. Dvs, for det første var det litt tungvint å steke brettene i to omganger.
Først halvsteke pepperkakehusene 3 min, så ta ut brettene og presse formene på figurene en gang til for å fjerne overflødig deig (det hever seg når en steker) og så inn i stekeovnen for å ferdigstekes. Når så alt var kaldt prøvde vi å montere husene, men det var ikke enkelt.

Jaja, de passet forsåvidt sammen, men de holdt ikke noe godt. Så vi fant fort ut at her måtte det knekk til uansett. Dermed er konklusjonen at det hele tok minst dobbel så lang tid som vanlig og resultatet ble ikke som forventet...

Så nå monteres husene med knekk som vanlig, og så får vi håpe resultatet blir bra. Fortsettelse følger senere..

Jeg har mottatt en spennende pakke. Det er fra hemmelig venn på Projo. Gleder meg veldig til å åpne den, men vi har felles åpnedag så da er det bare å vente i spenning...


Så over til kalendergavene. Den 3. desember fikk jeg disse søte serviettene.


Den 2. fikk jeg en flott pakke som inneholdt mønster, stoff og alt annet jeg trenger for å sy en toalettveske! Jeg har lenge hatt planer om å sy noen slike, men har bare utsatt det. Nå gleder jeg meg til å sy denne, men det må nok vente til over nyttår. For tiden er dagene fulle..


Og i går fikk jeg denne søte pakken med dekorfigurer til scrapping/kort. Disse kommer nok til nytte. Tusen takk til Toja for alt det fine jeg har fått til nå. Venter i spenning på kveldens gave..

Ingen kommentarer: