tirsdag, november 25, 2008

Vinterkaldt


...og her er tre av grunnene til at vottene i forrige innslag må legges på vent.... Det er skikkelig kaldt og flott vær her i Bergen for tiden og barna fryser på bena. Jaja, de har nokså mange par sokker hver etterhvert (og har alltid hatt det), men det betyr jo ikke at alle par holder seg like godt hele tiden...
Her er altså tre par nokså hullete og utslitte sokker som trenger hjelp. Jeg pleier å strikke nye føtter på de, men beholde bråtene. Bråtene er det kjedeligste å strikke synes jeg, så da sparer jeg den jobben likevel. Garnet er reste-sokkegarn som nå blir brukt til dette, så får det også "ben å gå på"...
For øyeblikket har de lilla sokkene mistet sin fot og på vei til å få nye føtter. Denne gang i lilla og rosa striper... Hva de andre vil bli får tiden vise, men det blir nok behørig blokket når den tid kommer...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det er godt med varme sokker i denne tid:) Skal si du har fått strikket mye:)

LivM sa...

Så flink du er ! Dette er min dårlige samvittighet. Synes det går raskere å strikke et par nye enn å reparere de slitte. Flau!!!

Petunia sa...

Ja, det har vært kaldt. Og jeg har fryst masse også. Nå skal det bli mildere. Ja, det skal vel stige med nesten 10 grader.
Det skal bli spennende å se hvordan føre er i morgen... Klink is vil jeg tro.
Kjempefine sokker til barneføtter:)

Berit T sa...

Herlig med tykke sokker, og en smart ide å ta av og strikke nytt.
Helt enig at å strikke bråt er dønn kjedelig, og også ensfargede sokker. Hos meg blir det alltid striper, da ser jeg at det øker,hehe.

Utrolig mye flott du har laget de siste tidene, du er så rask både med strikkepinner og på symaskin. Og den baksten din såg veldig god ut. Tenker den fikk fart på seg i selskapene. Boller er alltid kjekt å ha i fryseren, tiner raskt og er som nybakte etter litt tid i ovnen.

Håper det går bra med deg!

Ønsker deg en fin adventshelg.

Anonym sa...

Det der er en veldig lur måte å fikse sokker på. Det går kjappere og blir penere en stopping også. Lurt!

Du er produktiv som alltid ser jeg, her kommer alle prosjektene som perler på en snor. Vottene var flotte!

Ha en fin helg. :o)