tirsdag, november 03, 2009

Ferdig!


Ufoteppet ble klart innen ufomåneden var over. Dvs jobben med å feste de siste trådene, samt blokkingen, ble gjort 1.november. Teppet er jeg veldig fornøyd med, og kan godt tenke meg å hekle flere (det kommer vel flere ufo-alonger...).













Teppet er heklet i Hifa 2 i farger jeg hadde liggende på loftet.
Heklenål nr 4.
Mønsteret er funnet på Dropsdesign.










Hver rute tok ca 14 minutter å hekle, så dette er et overkommelig arbeid. Problemer er vel helst det at det blir litt kjedelig med såpass mange like ruter...










Sammenheklingen og kanten rundt teppet stemmer ikke med mønsteret. Jeg valgte å gjøre det litt ulikt fordi jeg likte dette bedre.



8 kommentarer:

LivM sa...

Dette tror jeg er det lekreste oldemorsteppe jeg har sett. Og det mener jeg virkelig. Så nydelig og delikat! Flott jobb du har gjort der.

Pinnepenn sa...

Veldig fint teppe! Jeg synes måten du har heklet dem samme på er kjempefin. Nydelig!

Therese sa...

Vakkert!!

Lillesnuppa sa...

Helt fantastisk flott teppet ditt ble, ja noe av det flotteste jeg har sett! Nydelige farger! Ha en flott uke.

Marita sa...

Nydelig, ble det. Vakkert i rosa.

2ne sa...

Teppet ble nydelig, flott med 2 forskjellige rosafarger. Bamsene i innlegget over er jo så søte, håper det blir bra salg av disse. Ønsker deg en god helg :-)

Anne-Ruth sa...

Åh, for et vakkert teppe!!!

ajende sa...

Inspirasjonsblogg du har. Og dette teppet var bare såå flott.