søndag, desember 13, 2009

Kveldskos.



13. Desember og Lucia-dagen. Hos oss er det fast tradisjon å bake lussekatter og kose oss med det til barnetv (som ingen av barna ser på lengre, kun i adventstiden). Varm sjokolade og krem hører med.
Ellers merker jeg ingenting til kuren, så her har det vært full fart hele helgen. Siste rest av håret regner jeg med forsvinner i morgen, så da blir det å tre inn i parykken igjen. Foreløpig den gamle, men ny modell kommer snart...
I dag skiftet vi tl julegardiner på kjøkkenet også. Det meste av bakst og koking er ferdig nå, så da er det greit å skifte. Må ta en omgang med vaskefillen, men det rakk jeg ikke i dag. Får se hva morgendagen bringer...
Og på håndarbeidsfronten? Vel, der går det temmelig tregt. Rekker ikke mer enn alle juleforberedelsene og oppdatering av bloggen, så er det jammen natten her... Jeg holder fremdeles på med herresokkene, men nå er de straks ferdig. Og flere prosjekter har jeg faktisk planer om å rekke før jul, men nå begynner tiden å bli knapp...

3 kommentarer:

Elin sa...

Lussekattene så lekre ut, koseligt med tradisjoner :D

Bitt@mi sa...

Nam, nam... Vi rakk ikke å bake lussekatter, men fikk pynta pepperkakehusene mellom soving og ny jobbnatt. Men har fått lussekatter hos kollegaen min her på jobb, og det var kjempegodt. Får se om jeg baker litt lussekatter i morgen. Nå roer det seg litt med jobbing i uka som kommer og det skal bli godt. Formen er ikke på topp, mange grunner til det. Håper på bedre tider etterhvert.
Klem fra meg!
Ps. nydelig pepperkakelandsby! Hils til ungene og fortell det!

Greta sa...

Hei. ser det er lenge siden eg var inne hos deg, elelr så er det du som er enormt flink til å blogge. skal få med emg alt du ahr lagt ut no. Kommenterer ettersom eg les :=)
Skikkelig gammeldagsjul med heimelaga pålegg. Gjer ikkje noko slikt eg til jul. Men så har vi ikkje tradisjonell julemiddag helelr. Vel vi har vår trad.
Kose seg er det alltid lov til. ein skal nyte nuet , det veit du vel alt om.
Skikkelig morro å lage luer som ungene digger og som i tillegg er enkle å lage. Flink du er å ta utfordringer på strak arm
masse god bakst også. Her blir det ikkje laga mye småkaker helelr. Bare to sorter og så karameller da.
Har så mange fine tradisjoner dere. Og ting skal gjøres som man bruker å gjøre det. det emrker eg på mine voksne barn som kommer heim til jul. Ting skal vere akkurat som alle andre juler. kjekt med egne tradisjoner.
Vart mimre stund edette her for emg. vi lagde mye pepperkaehus og pyntet da ungene var små. Kjekt det. En av gutta har bursdag i starten på des og da han gjekk i barnehage fikk han alltid ta med seg eit ferigpynta hus dit på dagen sin.
Landsbyen deres var berre ehilt knas
Det er kjekt at du ikkje blir dårlig av kuren. Håret vokser jo ut att, berre in vert frisk.
fortsett med å kose dere i adventida. klem