torsdag, desember 10, 2009

Ulrik-luer.


Da vi så MGPjunior, så var det en gutt som vant finalen. Han strikket sine egne luer og heter Ulrik. En helt enkel variant som var veldig tøff i følge barna.
De hadde et stort ønske om en slik lue, og jeg elsker utfordringer så da var det bare å sette igang.













Luene er ganske enkelt et ribbestrikket rektangel som er sydd sammen i den ene siden, og snurpet sammen på toppen. Jeg brukte pinne 9mm og ganske tykt garn.
Dette er strikket av Iceland fra Rowan. Et herlig og mykt garn.















Selvsagt måtte alle tre få lue, så disse ble ferdig i løpet av forrige helg. De to ensfargede er strikket i dobbelt Vikng sportsgarn, og med pinne 9mm.

Det gikk ikke så lenge etter de hadde fått luene før det kom ønske om like luer i andre farger. Noe sier meg at dette kommer til å bli vinterens favoritt...

5 kommentarer:

LivM sa...

De var skikkelig tøffe!

Pinnepenn sa...

Stilige luer!

Bitt@mi sa...

Så superstilige luer! Disse må jeg prøve:-) Tok du første maska rett av når du strikket? Eller er det lettere å sy sammen hvis en ikke gjør det?

De var knalltøffe!

hobbyvenn sa...

Tusen takk. Luen er kjappe og morsomme å strikke. JEg tok første maske av ja, men det er muligens lurere å strikke den. Litt lange sprang når luen skal syes sammen...

Sidsel sa...

Så lenge siden jeg hadde vært innom hos deg,og jeg ser jeg må tilbake en annen dag *nikke* Koselig her hos deg..For en julekake-produksjon altså *imponert* Disse luene var tøffe og jeg har noen hoder som ville hatt dem ja :)Håper å nå noen før jula kanskje. Håper du har det så godt som mulig.Hørt litt om deg via Vibbedille. Kanskje jeg finner litt mer maske/pinne-info når jeg leter mer en annen dag :) Dette var jo litt *midt i natta-besøk*,men takk for meg likevel,nissehilsen Sidsel(fra HB) *som bør prøve å sove litt til* fnis