onsdag, oktober 22, 2008

Ikke mer hår, men ny "kalott".


Da er håravfallet et faktum. I morges var det bare noen fjon igjen så de forsvant med saks og sjeggtrimmer... Det så igrunnen bedre ut å få bort alt enn å gå med noen tuster over det hele. Håret datt ikke av i dotter slik jeg trodde, men gjevnt over det hele.
Det ble overaskende kald på hodet når håret er borte, men det er ikke noe problem, kommer ikke til å spasere ute uten noe på hodet uansett.
Minstemann synes det var skummelt å se mammaen uten hår, mens eldstejenta mente det kjentes ut som snuten på en gris. Vet ikke helt om jeg syntes det var så sjarmerende da, men hun elsker dyr, så drar jeg det langt nok så kan jeg sikkert finne et godt argument for at dette var positivt..hehe.


Denne sydde jeg i dag. Veldig behagelig på og den sitter godt. Det blir nok flere slike i andre farger etterhvert.
Da eldstejenta så sjal/luen jeg hadde kjøpt hos frisøren utbrøt hun spontant:"neimen mamma, nå kan vi nå hvertfall kjøpe oss gård, for nå har jo du fått skaut også!" Hehe, hun drømmer om gård og hester på stall...







Dette er en veldig enkel modell som jeg bare sydde ut fra en lue jeg har sett et eller annet sted. Har mange små stoffrester som kan brukes til flere slike.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Så fin:)

LivM sa...

Modellen ble tøff, skjønte godt at du klarte dette bedre enn de ferdigkjøpte. Så datteren din må nok vente en stund til på den gården, tenker jeg!

Anonym sa...

Så flott lue og skaut du har sydd. Kommer nok flere spreke modeller i fra deg etterhvert tenker jeg. Kan ikke annet enne å smile her jeg sitter når jeg leser kommentarene til barna, de er bar såååå herlige.

hobbyvenn sa...

Tusen takk. Nød lærer naken kvinne å spinne heter det... Vel, nød var jo drastisk da, og naken er jeg nå bare på toppetasjen... Men flere modeller blir det nok ja...

Anonym sa...

Barn kan få sagt det og det er sjelden onde tanker bak. Snuten til grisen er deilig og fløyelsmyk å ta på, så ja - det var nok en komplement *hehe*

Anonym sa...

Synes modellen du har sydd ser ut til å sitte godt på hodet. Venter flere fremover, følger med.