fredag, januar 15, 2010

Bøker.


To forskjellige utgaver da.. Denne første fikk jeg av Hjerter (2ne - link på bloggrollen på høyre side) i adventskalenderen. Hun hadde sydd flott trekk på en notatbok. Da jeg viste den skrev jeg at jeg hadde planer for boken, men at jeg skulle komme tilbake til det.

Vel, dette er altså planen. Etterhvert som jeg strikker noe nytt (aller helst fra garnlageret!) så tar jeg bilder som vanlig og legger det ut på bloggen. Men i tillegg så skriver jeg ut et av bildene og limer inn i denne boken.



Ved siden av bildet noterer jeg hva det er, garn og hvor mye det veier. Da får jeg full kontroll over hvor mye garn jeg har strikket opp f.eks pr. mnd. Morsomt... Kunne jo selvsagt bare sjekket bloggen hver mnd også, men det tar så lang tid, og dessuten så synes jeg dette var en koselig måte å bruke boken på.











En annen type bok er dette. Nemlig en strikkebok som kom i posten i dag. Masse fint i denne ja. Har allerede funnet to jakker jeg godt kan tenke meg å strikke, men det rekker jeg ikke nå hvertfall. Ser for meg at det kan bli et fint vår-arbeid.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var lurt å ha en slik bok til å skrive inn hva man har laget.
Notere ned garn navn, pinne nr ol.
En god ide.
Mir