onsdag, januar 06, 2010

Litt varm mat i kulden.


Det er kalde dager her vest for tiden, så da smaker det godt med en varm suppe til middag. Derfor laget jeg Betasuppe i dag. Litt tid tar det å koke denne suppen, men du verden så god den blir.. .
Jeg brukte kraften fra rullene som jeg laget til jul, og hadde den som base. Så hadde jeg i en røkeknoke som jeg lot trekke til den var ferdig. Tok den opp og renskar kjøttet mens kålrot og kål kokte seg nesten mør. Så hadde jeg oppi gulrot, vårløk, pølsebiter og diverse kjøtt. Lot det trekke til det var mørt. Jeg kunne også hatt oppi poteter, men siden jeg laget en stor porsjon så blir der en porsjon som kan fryses. Da er det ikke så godt med poteter oppi, så de tok vi utenom.



Jeg hadde noe melk som gikk ut på dato i går, så den laget jeg skillingsboller av. Veldig populært....















Synd det ikke er lukt på bloggen, det lukter nemlig herlig i huset fremdeles.

5 kommentarer:

2ne sa...

Dette ser deilig ut :-) Godt og høre at du er i forholdsvis bra form. Ønsker deg lykke til videre. Klem

Emme sa...

Fy søren :) Nå ble jeg søthungri her, de snurrene er jo bare så lekre!

Therese sa...

Nydelig! Vi skal lage en deilig fiskesuppe i helga, og det gleder jeg meg til. Suppe er undervurdert.
Og skillingsboller er jo herlig... Ble nok en fin kveld i heimen hos dere, ja :-)

Ha en god dag!

hobbyvenn sa...

Hhe, her ble suppen fortært i stillhet. Og når det er stille rundt matbordet hos oss, da er det noe som faller i smak... Etter suppen vanket det bolle som dessert. Og til kveldsmat? Bolle selvsagt. Godt en ikke lager slikt så ofte..., men det er vel derfor det er så populært når en først lager det.

Ruby sa...

Gurimalla, den suppen der fikk jeg vann i munnen av!!