søndag, januar 24, 2010

GAAA-alongen.


Da vi var på hytten i helgen hadde jeg tatt med meg pinner og garn til GAAAlappene. Jeg ligger nemlig etter med 2 lapper. Det har blitt mye annen strikking en stund, så både desember og januarlappene ligger på vent. Vel, jeg hadde pinner, garn og mønster på fanget fredagskvelden på hytten. Men hvilke lapper var det egentlig vi skulle strikke? Jeg bladde mg gjennom mønsterheftet og funderte litt. Var det ikke en lpp med noe opphevet mønster på sidene og et eller annet i midten?
Jeg orket ikke hente hyttedataen og sjekke på nettet, så jeg satte igang med den lappen jeg trodde det var. Men var det rett mon tro?
Nei, så nå er jeg fremdeles to lapper på etterskudd, men en lapp på forskudd også.... Vel, jeg har sjekket nå, og er klar til å strikke de to som mangler nå etterpå tror jeg... Denne lappen er jeg hvertfall glad jeg snart er ferdig med. Den er forsåvidt enkel og grei å strikke, men nokså "putlete" med felling og øking på annen hver pinne.
Til andre som skal strikke denne så er et tips å strikke løst når en strikker vrangt over sidemaskene, det gjør fellingen og økingen enklere...

1 kommentar:

Hannesol sa...

Greit med alt som er unnagjort!Og om det er en trøst så ligger du allikevel langt foran meg med antall lapper :0))