torsdag, januar 28, 2010

Første "konsert".


Husker du jeg skrev om minstemann som skulle begynne på gitarkurs? Og jeg som gledet meg til konsertene der minstemann skulle vise sitt store talent?
Vel, konsertene er begynt... Han var nesten ikke kommet inn døren etter første kurskveld før vi fikk vår første konsert. Han hadde lært grepet G, og var stolt som en hane. Riktignok fikk han ikke alle fingrene med på å spille, så læreren hadde sagt han kunne begynne med å sette to av fingrenen på plass og spille med de til han klarte å få med seg lillefingeren også.
Så grepet G har vi fått i både hurtig og sakte tempo. Selvsagt etterfulgt av en melodi som blir sunget både høyt og tydelig. Det er utrolig hvor mange melodier som kan synges til akompagnement av grepet G... Nå gleder vi oss bare til han lærer litt flere grep.
Pappaen viste han litt hvordan han skulle holde gitaren og spillte noen melodier, men da ble minstemann litt frustrert for "det kommer ikke sånn lyd ut av gitaren når jeg spiller". Er det det som heter øvelse gjør mester?
På toppen av alt har også jeg funnet ut at jeg skal prøve å lære å spille gitar... Minstemann har fått i oppdrag å lære mammaen grepene han lærer på kurset. Med andre ord så kan det bli de helt store konsertopplevelsene fremover, hvertfall for oss to som skal øve...

2 kommentarer:

Bitt@mi sa...

He he... skulle gjerne vært der og hørt på dere:-) Jeg har også giter, og jeg har lært meg 3 grep, men det er lenge siden... og jeg har nok glemt litt av dem nå. Sønnen min har også gitar, og han er litt flinkere enn mora. Men også han har lagt det bort for ei stund - litt synd i grunnen... Håper han tar den fram igjen en gang:-)
Hils sønnen din og fortell atter en gang at øvelse gjør mester...selv om det kan være vanskelig å forstå innimellom. Viktig at han ikke gir opp.
Klem til dere begge!

hobbyvenn sa...

Tusen takk. Joda dette er morro. Ikke fullt så enkelt som det ser ut når mannen i huset spiller da, men en kan jo ikke gi opp...