torsdag, januar 21, 2010

Den som venter får se...



Endelig tid til å legge inn bilde av det jeg sydde...
Det var som flere var inne på, et gitartrekk.
Her er det asbsolutt rom for forbedring, men gitartrekket fungerer helt supert uansett. Gutten trengte noe å ha utenpå gitaren, og det burde tåle litt regn og snø siden han skal gå til og fra gitarkurset.




En gitarspillende tøffing må selvsagt ha på et litt tøft merke på trekket...



Baksiden av trekket ser slik ut.
Minstemann er en aktiv og glad gutt som spretter avgårde der han skal. Jeg kunne levende se for meg hvordan en gitar i hånden ville bli med på alle hans krumspring langs veien, før den ble satt fra seg et eller annet sted fordi han bare skulle... Og etter en stund hadde han neppe husket hvor han satt den fra seg (her er det snakk om lang erfaring når det gjelder "hvor har du lagt fra deg...? Og svaret er som vanlig: Jeg husker ikke..." ) Votter, luer, sokker og slik er jo greit å fornye, men en gitar i uken blir litt mye... Nå kan ha ta gitaren på ryggen og der henger den faktisk veldig godt.





Trekket er foret med vatt og bomullsfòr. Det skulle jo også hjelpe litt på mot støt og slag.





Nederst i trekket, på ryggsiden, har jeg sydd en lomme til skriveboken og blyanten som skulle være med på kurset.
Da skulle den lille gjetteleken være avslørt, og jeg kan lene meg tilbake og bare vente på de helt store opplevelsene av velklingende gitarlyder i huset. Selvsagt er minstemann et musikalt talent, slik mødre ser sine barn....




15 kommentarer:

hisae sa...

Jammen er du flink til å sy, hadde ikke gjettet dette jeg. Gutten er også kjempefornøyd tenker jeg

LivM sa...

Jeg har sagt det før, du er et geni med symaskinen. Dette var jo bare helt supert!

Anonym sa...

Utrolig flott. Tenker det lille musikalske geniet er fornøyd også.
Kjenner godt igjen dette med hvor er? Minsten min har fått samme skostørrelse som meg. Tok mine vintersko en dag siden de stod så lagelig til. Glemte hvordan de så ut, sjanset på noen andre. Kom hjem med noen godt utgåtte. Umulig å finne igjen mine, den som har dem har gjort ett godt bytte.

Jeg klarte nok ikke helt å gjette hva det skulle bli.

Hilsen strikkefrua Elin

Dorthe sa...

De ble jo riktig fint:) Toppers ide du fikk der:)

Pinnepenn sa...

Så fin den ble! Jeg tør ikke å vise den til mannen for da tror han vel at jeg kan lagen en sånn til ham. he he.
Du er flink!

Linn sa...

Det var akkurat det jeg trodde det var :) Jammen imponerende! Du er flink

MayM sa...

Næmen så flott. Dette hadde jeg aldi i verden gjettet altså. Blir helt stum av beundring for deg.

Emme sa...

Wow, det trekket er jo bare så flott! Smart løsning med både gamle sekken og for og lomme og alt, helt perfekt :))

Epletreet sa...

Kjempeflink er du!
Kjenner til "distre" barn:)

medina sa...

Imponerende arbeid. Virkelig!!

Anonym sa...

Yesss! Jeg gjetta riktig... Med to gitarer i huset burde jeg jo også gjøre det.
Men sy et sånt trekk? Ikke på en million år... Fabelaktig!!!

KRØLLEMIKKEL sa...

Så flott. Gikk glipp av gjettekokurransen i går... ha en god kveld

Bitt@mi sa...

Jeg er såååå imponert! Du kan jo lage alt mulig, du:-) Skjønner ikke hvordan du får det til.. .har du mønster? Jeg må bare bøye meg i støvet - selv kan jeg bare lage ting jeg har mønster til... :-)
Ha en flott kveld!
Og stor gitartrekk-klem!

hobbyvenn sa...

Tusen takk alle sammen. Det var faktisk ikke så vanskelig, bare litt tungt med ytterstoffet som var litt stivt. Og nei, jeg hadde ikke mønster. Jeg tegnet rundt gitaren og la til 2cm sømrom rundt det hele, og passet på at det ikke ble for krappe buer noen steder.

Hannesol sa...

Å guri meg, har du virkelig sydd et gitartrekk?? Nå må jeg si jeg ble virklig imponert!! Hva du kan altså :) God helg!