fredag, januar 15, 2010

Te, helgekos og Blomster...


Jeg var innom Emmeline sin blogg tidligere i dag og da skrev hun så fint om te, kaffe og tekoppen sin. Vel, her er min tekopp. Det er hverfall denne jeg liker aller best å drikke te av. Den fikk jeg av minstemann og pappaen til en morsdag for flere år siden. Koppen er stor og god, og rommer masse te om gangen. Det passer meg ypperlig, for jeg liker nemlig kald te også....
Dette er fra lunchen i dag. Jeg liker mange typer te, men min stadig tilbakevendende te blir nok Mangoteen. Den er så mild og god samtidig som det er smak på den, og den er ikke sur. Jeg liker nemlig ikke så godt te med sukker, så da er denne helt passelig. Ellers er nok en annen favoritt for tiden Eple med kanel.
Jeg drikker kaffe og liker det også altså, men te er det beste til lunchen synes jeg.

Det er helg igjen i dag faktisk. Synes ukene rser avgårde. Siden dette er en helg med litt bivirkninger fra kuren så blir det nok en rolig helg som jeg har nevnt før. Bordet er gjort klart til kortlaging sammen med barna i morgen. Det blir nok mange kreative kort vil jeg tro. ... Ellers har jeg laget i stand en skål med vaffelrøre som minstejenta skal steke til kveldskosen snart. Hun er så flink, så det skal bli godt.


Ellers så har jeg fått nydelige tofargede roser fra min kjære i dag. Er de ikke nydelige? (Og er jeg ikke fantastisk heldig??)
Tusen takk snille, gode mannen min.





Og som om ikke det var nok, så har jeg jammen nytt strikketøy også. Jeg strikket genseren til eldstejenta etter to mønstre i denne boken ( se bilde lengre nede på bloggen), og da jeg var ferdig, ønsket hun seg en lue også.
Det ble et mønster fra samme bok. Et kjapt og enkelt arbeid som snart er ferdig.
Dobbel Smart og pinne 7 går nemlig unna...
Så vil jeg få ønske alle som er innom bloggen en riktig God helg! Håper dere får en like koselig helg som jeg satser på å få sammen med familien.

5 kommentarer:

Rigmor sa...

mango te hørtes godt ut, den må prøves! her går det mest i sweet chili og kaffe latte ;)
Ha en flott helg! beundrer pågangs motet ditt :)

LivM sa...

Te er favorittdrikken her også, og uten sukker. Med sukker blir det saft!!!! Den lua så spennende ut, og med dobbelt garn så er du nok allerede ferdig! Håper du får en flott helg!

smarie sa...

Det så koselig ut med tekopp, nydelige roser, vafler og nytt strikketøy ;o) Håper du får en fin helg !

LAs masker sa...

Skal si du kan kose deg! Det er bra :o) Kos deg videre og er enig med LivM om at du nok sikkert alt er ferdig med lua... God helg!

Anonym sa...

Å, dette her var koselig! Jeg drikker også både kaffe og te. Teen må være uten sukker, for tida går det i Green Tea and Lemon. Og det gjør ingenting om den blir kald, heller!
Nydelige blomster, skjønt strikketøy og sikkert herlige vafler!
"Strikkeboka" har jeg også nettopp fått, den ser flott ut, den!
God søndag!