torsdag, januar 28, 2010

OL-prosjektet og GAAA-alongen.


Her ligger garnet klart til OL-prosjektet mitt. Gleder meg veldig til å sett igang, men ennå er det flere uker til OL begynner... Jeg måtte pakke garn og mønster vekk og legge det på en plass jeg ikke kan se det, ellers er jeg redd jeg ikke hadde klart å la være å sette igang...












Dette er lappen i GAAA-alongen på Projo som jeg strikket feil. Dvs jeg har ikke strikket feil på lappen, men valgt feil lapp. Lappen var lett å strikke, og ble veldig fin.















Dette er lappen jeg skulle ha strikket. Så langt som dette gikk arbeidet lett og greit. Ikke noen problem, men det var så langt. Lengre kommer jeg ikke.... Tror jeg har rukket opp ca ørten millioner ganger, men det blir feil uansett. Enten så får jeg en maske for mye, eller en maske for lite. Nå er jeg fristet til å strikke det etter ca-metoden, men det irriterer meg at jeg ikke finner ut av feilen. Masketallet er rett når jeg starter på omgangen, men likevel kommer jeg feil ut.
Nå har jeg sovet en lang og god natt, så nå skal jeg gjøre noen nye forsøk. Kommer jeg også feil ut denne gang så blir det løst med litt kunstnerisk frihet.

5 kommentarer:

gyldenkron sa...

Flotte lapper, synd du ikke kommer i mål med den siste. Tenker du klarer det i løpet av dagen. Gleder meg til å se OL-strikket ditt

smarie sa...

Flotte lapper ;o) Og håper du finner "feilen" på siste lapp og får den ferdig. Vet hvor irriterende det å ikke finne ut av sånn prosjekter. Men med ditt pågangsmot, så får du nok denne ferdig også;o)) Og gleder meg til å se OL prosjektet ditt etterhvert. Ønsker deg en fin dag !

Anonym sa...

Nå har jeg meldt meg på OL også. Dette blir spennende. Fått boka med GAAA også, men siden jeg ikke er med på alongen tar jeg det ganske så rolig med den en stund til. Lappene er kjempefine. Likevel så irriterende med en fillefeil. Og med mønster er det ikke bare å legge til eller ta av en maske heller. Da kan jo alt forskyve seg. Håper du finner ut av det.
(Så vet jeg hvem jeg kan spørre når jeg selv sitter med den en dag)

Ha en fin dag.
Hilsen strikkefrua Elin

Bitt@mi sa...

Klart du gleder deg til genseren:-) Morsomt å begynne på noe nytt! Håper du får til lappen etterhvert, det høres strevsomt ut med akkurat det mønsteret.... GLad jeg ikke er med på det, har nok med mine sjal.
Jeg har hatt UFO-jakt i dag, og resultatet kommer på bloggen min en gang i løpet av dagen... Litt festlig å se over hva en har:-)
Klem!

hobbyvenn sa...

Tusen takk. Nei feil er ikke morro, men denne gangen var det såvisst ikke mønsteret som feilet. Ganske enkelt jeg som tenkte helt galt... Og strikkefrua, du må selvsagt bare spørre om det er noe du lurer på. Bare koselig det.