søndag, januar 10, 2010

Fremgang.


Bolen på genseren til eldstejenta er ferdig. Nå gjenstår bare ermene og halsen. Ja åsså monteringen da, den er jo alltid like morsom.... not...
Da jeg studerte tegningen til eldstejenta så talte jeg 9 striper på bolen, her blir det 8. Ikke så verst det da, siden jeg ikke regnet det ut på forhånd. Kunne nok hatt noe smalere striper, men da tror jeg den hadde blitt veldig "stripete".
I morgen er det kur 3 - dag 8 så da er det dobbelkur igjen.
Siden jeg nå har hatt 2 hele kurer så trenger jeg ikke lengre sitte å vente 4 timer etter kurene. Det må man de 2 føste kurene for å være sikker på at en ikke får bivirkninger eller allergianfall etter kurene. Heldigvis har jeg ikke merket noe videre allergi etter kurene. Jeg reagerer med noe nysing en stund etter at kurene går inn, og ellers så får jeg litt eksem på hendene. Ikke noe alvorlig heldigvis. De andre bivirkningene er helt vanlige og helt til å leve med... Litt slapp og "urven" noen dager går greit. Jeg pleier å planlegge dagene på forhånd slik at jeg har noe å drive med disse dagene. Er litt redd for å bare sitte å sløve, det tror jeg ikke hverken jeg eller noen andre har så godt av. Denne gang har jeg planer om å lage litt kort. Det er en aktivitet barna kan delta i også. Tidliger har jeg fått kurene om fredagene og da kommer de dårligste dagene midt i ukene. Nå har jg kurer om mandagene og da kommer de dårligste dagene den førstkommende helg. Da har jeg ikke energi til å ta turer ut eller andre slike aktiviteter, så da er det greit med aktiviteter som ikke krever så mye energi.

8 kommentarer:

LivM sa...

Genseren blir jo sprek den. Riktig lykke til med neste kur. Utrolig hvor flott du tar det, så jeg håper det går like greit denne gangen også!

Emme sa...

Genseren blir flott den og stripene passe :) Lykke til med kuren i morgen!

Kurklem til deg

Strikkelitol sa...

Du er jammen et fantastisk positivt menneske!! Og den genseren tror jeg blir helt topp!

smarie sa...

Flott genser ;o) Og imponert over pågangsmotet ditt. Lykke til med kuren imorgen;o)

KRØLLEMIKKEL sa...

Kjempeflott den genseren din.
Godt å høre at kurene går rimelig greit. Så bra at du klarer å planelegge på forhånd. Imponerende, men utrolig bra for hele familien. Lykke til!

Anonym sa...

Genseren blir flott den. Og mottager får jo akkurat det hun ønsker seg, så bedre enn det kan det ikke bli vel?
Takk for middagstipset. Det skal jeg prøve en gang.

Hilsen streikkefrua Elin

Bitt@mi sa...

Den genseren kommer til å bli kjempefin - hun er flink med fargevalg. Og modig også, selv hadde jeg ikke turt å velge sånne farger, men jeg er litt feig sånn sett. Det blir flott!
Så er det ny kur på deg - håper alt går like "smertefritt" denne gangen også. Men det vet du vel ikke ennå.. Krysser fingre for deg, og ønsker deg lykke til:-)
Stor klem fra meg!

hobbyvenn sa...

Tusen takk alle sammen. Kommentarer er så utrolg koselig. Oppmuntringen dere kommer med gjør kurene enda letter! Tusen takk!